Open Ma-Zo:

10.00 - 19.00

Hoogstraat 60, 2800 Mechelen

Heb je een vraag over onze winkel, webshop, je bestelling, over CityShop algemeen of misschien een klacht? Hieronder kun je een overzicht vinden van de meest gestelde vragen, hopelijk kunnen we je vraag hier direct beantwoorden!

Bestelling & verzending

Kan ik een CityShop account aanmaken?

Ja, dat kan! Je kunt via deze link een account maken in onze webshop en direct inloggen. Ook kun je een account aanmaken zodra je gaat afrekenen. Met een CityShop account kun je sneller bestellen omdat we jouw persoonlijke voorkeuren opslaan. Bij het maken van een account ga je ermee akkoord dat wij jouw persoonlijke gegevens opslaan. Uiteraard doen we dat veilig. Bekijk hier ons privacy statement.

Is een CityShop account verplicht?

Nee, je kunt ook als “gast” afrekenen als je geen account wilt aanmaken.

Wat zijn de verzendkosten?

Boven de €50 zijn de verzendkosten gratis. Onder de €50 bedragen de verzendkosten €5,95 per online bestelling, ongeacht de grootte van je online bestelling.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

De verwachte levertijd is op dit moment 3 werkdagen (CityShop ziet maandag t/m vrijdag als werkdagen). Hierin zijn wij mede afhankelijk van onze partner DHL. Zij bezorgen op maandag t/m zaterdag. DHL heeft in België een samenwerking met Bpost. Het is daarom mogelijk dat Bpost je pakket komt bezorgen. CityShop heeft hier (na afgifte van je pakket aan DHL) geen invloed op.

Een levertijd van 3 werkdagen betekent bij ons:

  • besteld op maandag > bezorging uiterlijk op donderdag
  • besteld op dinsdag > bezorging uiterlijk op vrijdag
  • besteld op woensdag > bezorging uiterlijk op zaterdag
  • besteld op donderdag > bezorging uiterlijk op dinsdag
  • besteld op vrijdag > bezorging uiterlijk op woensdag
  • besteld op zaterdag > bezorging uiterlijk op woensdag
  • besteld op zondag > bezorging uiterlijk op woensdag

Is er een minimaal orderbedrag?

Om online een bestelling te kunnen plaatsen is het minimale orderbedrag €12,00. Dit is exclusief verzendkosten.

Hoe kan ik betalen?

Online betaal je je bestelling veilig en snel met Bancontact, creditcard (MasterCard of VISA) of Google / Apple Pay. Uiteraard zijn alle betaalmethoden gratis.

Ik heb geen orderbevestiging gehad, wat nu?

Nadat je betaald hebt krijg je de orderbevestiging meestal binnen 5 minuten in je mailbox. Soms duurt het iets langer of belandt de mail in je spam-box. Als je hem na 15 minuten nog niet ontvangen hebt kun je ons een bericht sturen.

Krijg ik een factuur?

In het pakket van je bestelling zit de verzendbon. De factuur wordt binnen drie dagen na het plaatsen van je bestelling naar je gemaild. Let op! Het gebeurt wel eens dat de factuur in de spam-box terecht komt.

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

Zodra het pakket is aangeboden bij DHL ontvang je een track & trace code van DHL (controleer bij het plaatsen van je bestelling goed je bezorg- en emailadres zodat we het pakket naar het juiste adres verzenden). Heb je geen track & trace ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice.

DHL/Bpost kon mijn pakket niet bezorgen, wat nu?

Als de bezorger je pakket niet kon bezorgen (bijvoorbeeld omdat je niet thuis was en ook de buren niet aanwezig waren) wordt het pakket naar het dichtstbijzijnde DHL of Bpost service-of buurtpunt gebracht, zodat je het pakket daar kunt afhalen. Er is altijd wel een punt bij jou in de buurt. Uiteraard zal DHL of Bpost je laten weten naar welk afhaalpunt het pakket wordt gebracht.

Kan ik mijn bestelling ophalen in de winkel?

Dit is op dit moment (nog) niet mogelijk.

Ruilen of retourneren

Hoe kan ik mijn webshop aankoop ruilen?

Ruilen is alleen mogelijk binnen 30 dagen in een van onze filialen. Neem de (ongebruikte) artikelen die je wilt ruilen EN de verzendbon mee naar onze winkel. Zonder originele verzendbon (deze is meegestuurd in het pakket) kan een artikel niet worden geruild.

Hoe kan ik mijn webshop aankoop retourneren?

Mocht je een verkeerde webshop bestelling gedaan hebben dan kun je deze uiteraard retourneren. Daarvoor zijn er twee opties:

  1. Gratis: retourneren in onze winkel in Mechelen. Je kunt de ontvangen bestelling binnen 30 dagen in een van onze winkels terugbrengen. Neem hiervoor de verzendbon die in het pakket meegestuurd is mee, zodat we de retour kunnen verwerken. Zonder verzendbon is het niet mogelijk om een artikel retour te brengen. Retour brengen in onze winkels is gratis.
  2. Terugsturen naar CityShop . Je kunt de aankoop ook per post retourneren naar ons. Gebruik hiervoor de verzendbon en stuur deze mee terug met het pakket. Op de verzendbon geef je aan welke artikelen je retour stuurt. Retourneren kan binnen 30 dagen mits je de retour binnen 14 dagen na ontvangstdatum van het pakket bij ons aanmeldt via het formulier. Na aanmelding van je retour heb je nog 14 dagen de tijd om het pakket naar ons terug te sturen. Het adres waar je het pakket naartoe stuurt is (dit adres staat ook op de verzendbon):CityShop Mechelen
    Hoogstraat 60
    2800 Mechelen

De verzendkosten voor het retourneren van het pakket naar CityShop zijn voor jezelf.

Krijg ik de betaalde verzendkosten terug als ik een bestelling retourneer?

Indien je een bestelling volledig retour brengt naar de winkel of deze per post naar ons terugstuurt dan krijg je ook de verzendkosten (€5,95) terug. Breng je slechts een gedeelte van de webshop bestelling terug dan ontvang je de betaalde verzendkosten niet terug.

Hoe kan ik mijn winkel aankoop ruilen of retourneren?

Aankopen gedaan in de winkel kunnen alleen worden geruild of geretourneerd in de winkel. Neem hiervoor naast het (ongebruikte) artikel ook je kassabon mee. Ruilen en retourneren kan binnen 30 dagen.